2010-09-28 16:11:00

Nelektorirana verzija Pravilnika ...

Konačno će, nakon 15 godina, prestati važiti Pravilnik o načinu praćenja i ocjenjivanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi!!! Nakon našeg gotovo isto toliko dugog ukazivanja na štetnost i nakaradnost Pravilnika iz 1995., ministar Radovan Fuchs danas je potpisao novi Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi, a koji će stupiti na snagu danom objave u Narodnim novinama.

 

Čestitamo i zahvaljujemo ministru Fuchsu, državnim tajnicima Dijani Vican i Želimiru Janjiću, što su prihvatili većinu naših prijedloga i ugradili ih u novi Pravilnik. Zahvaljujemo i svim našim kolegicama i kolegama čije smo primjedbe pretočili u odredbe ovog Pravilnika.

Okvir teksta Pravilnika napravila je od ministra imenovana radna grupa sastavljena od naših kolega i ravnatelja iz osnovnih i srednjih škola, dok je konačni tekst rezultat serije sastanaka državnih tajnika s predstavnicima Vertikale sindikata obrazovanja, predsjednikom Sindikata hrvatskih učitelja Zvonimirom Laktašićem i predsjednikom našeg Sindikata Branimirom Mihalincem, tijekom srpnja, kolovoza i rujna ove godine.

Novi Pravilnik ocjenjujemo osjetno boljim: dok je dosadašnji nastavni proces svojim mnogobrojnim odredbama kočio i birokratizirao, novi predstavlja iskorak prema nastavnikovoj samostalnosti i kreativnosti. Dok je stari Pravilnik bio usmjeren na suvišno normiranje jednog neposrednog i kreativnog procesa poput nastave, novi daje nastavnicima znatno više slobode i mogućnosti da zajedno sa učenicima rad u razredu prilagode obostranim željama i interesima. Ukinuta je famozna odredba o obveznom ponavljanju pismene provjere zbog 50% negativnih ocjena. Sada je ponavljanje pismenog prepušteno odluci nastavnika. Pravilnik također nigdje ne navodi broj ocjena (prije dvije ocjene po elementu ocjenjivanja) koje učenici „moraju“ imati upisane u imenik tijekom nastavne godine.

Doduše, velik je propust Ministarstva što Pravilnik ipak nije donesen prije početka nove školske godine.

Tijekom ove godine pokazat će se njegove prednosti kao i manjkavosti. Stoga molimo sve kolegice i kolege da nas na to pravo vremeno upozore kako bismo mogli predložiti njegove izmjene

Konačni prijedlog Pravilnika o ocjenjivanju_FINAL_nelektorirano


Ekonomska škola Šibenik